loading...
doctorwebsite
webnegar بازدید : 47 یکشنبه 06 شهریور 1401 نظرات (0)

گاها بیمارانی به بیمارستان می آیند که حال عمومی خیلی خوبی ندارند. و نیاز است که به طور همزمان چند دارو به آن ها تزریق شود. و برای این که به صورت ساده بخواهیم عمل کنیم باید بارها دست بیمار را سوراخ کنیم. به طور مثال برای تزریق سرم و داروهای دیگر باید بارها تزریق وریدی انجام شود. اما این کار اصلا استاندارد و صحیح نمی باشد. یکی این که باعث می شود بیمار درد زیادی را متحمل شود. چرا که بارها سوزن به پوست وی وارد شده است. و همین صدمات پوستی زیادی را برایش ایجاد می کند. و دیگر نکته که مهم تر هم هست این است که باید صبر کنیم که تزریق یک دارو تمام شود. سپس تزریق داروی بعد شروع شود. اما علم پزشکی به کمک یک قطعه ساده و کاربردی این مشکل را حل کرده است. وسیله ای کوچک که احتما همه در بیمارستان ها دیده ایم. اما شاید کم تر به آن توجه کرده باشیم.

webnegar بازدید : 45 چهارشنبه 02 شهریور 1401 نظرات (0)

مسواک برقی یکی از وسایل خیلی خوبی است که برای شستن دندان ها و مراقبت از دهان و دندان استفاده می شود. این وسیله بسیار حساس است. همچنین به خاطر این که هزینه زیادی برای خریدنش باید پرداخت کنیم بهتر است از آن نهایت مراقبت را داشته باشیم. چرا که به راحتی ممکن است فرسوده و خراب شود. گذاشتن این کالا در جای مناسب یکی از مهم ترین کارهایی است که باید انجام دهیم. محیطی که این وسیله دوست داشتنی را در آن می خواهیم بگذاریم باید از نظر بهداشتی و همچنین رطوبت و مسائل دیگر درست و متعادل باشد.

webnegar بازدید : 44 چهارشنبه 02 شهریور 1401 نظرات (0)

کسانی که رگ های نازک دارند احتما تجربه های بدی از آزمایش های خون دارند. و البته برای کارشناسان و نمونه گیران آزمایشگاه ها نیز تهیه نمونه از چنین افرادی بسیار سخت است. چرا که برای پیدا کردن رگشان باید زحمت بسیار بکشند. و در این پیدا کردن ها گاها بیمار بسیار اذیت می شود. اما یک روش ساده و خوب وجود دارد که اگر کارشناسان آزمایش گاه ها از آن استفاده کننده گرفتن نمونه راحت تر خواهد بود.

webnegar بازدید : 44 چهارشنبه 02 شهریور 1401 نظرات (0)

شوره سر یا همان پوسته های ریزی که روی پوست کف سر به وجود می آید برای هر نوع پوستی می تواند باشد. پوست های خشک و کسانی که ذاتا نوع پوستشان خشک و خیلی خشک است مستعد تر هستند که دچار این مشکل شوند. اما شوره ها برای پوست های نرمال و حتی چرب نیز پیش می آیند. دلایل مختلفی هم دارند. اما می شود به راحتی با کمک دارو و شامپوها کنترلشان کرد. بیشتر برندهای معروف محصولاتی هم برای شوره سر و کنترل آن دارند. و با شستن مو به کمک این محصولات شوره ها به خوبی از بین می روند. هر چند می شود در کنار این محصولات از داروها و قرص هایی هم استفاده کرد. که این داروها حتما باید توسط پزشک پوست و و تجویز شود.

webnegar بازدید : 41 سه شنبه 01 شهریور 1401 نظرات (0)

مواد مخدر باعث توهم می شوند. و با روح و روان انسان بازی های بدی می کنند. این توهم به حدی آزار دهنده است که گاهی فرد ممکن است به خود کشی دست بزند. در مورد مواد صنعتی این عارضه بد تر هم می شود. شیشه با مغز بازی بدی می کند. از اولین باری که مصرف این ماده خطرناک شروع می شود فاصله گرفتن فرد با واقعیت نیز شروع می شود. و به تدریج در لاک خودش فرو می رود. به تدیج آن چه هست را نمی بیند. و چیزی را می بیند که در واقعیت وجود خارجی ندارد. و این موضوع بسیار خطر ناک است. گاهی توهم به این صورت به وجود می آید که کسی از آشنایانش می خواهد او را بکشد. و به همین خاطر ممکن است به دلیل همین توهم دست به قتل هم بزند. اما توهمی در مورد شیشه وجود دارد که بسیار عجیب است. و آن هم توهم حشرات است.

webnegar بازدید : 46 سه شنبه 01 شهریور 1401 نظرات (0)

این روزها خیلی از ما در خانه هایمان یک ماشین ظرفشویی داریم. این دستگاه ها باعث می شوند کم ترین زمان را برای شستن ظرف هایمان صرف کنیم. به خصوص برای کسانی که شاغل هستند این دستگاه ها بسیار کمک کننده و مفید هستند. و زمان استراحت بیش تری را برای خودتان ایجاد می کنند. در کنار این که آب کم تری هم مصرف می کنند. و در نهایت ظرف هایی با نهایت دقت و تمیزی به شما تحویل می دهند. و خطایی در شستن ندارند و ممکن است برخی از آلودگی ها و چربی ها از زیر دستشان در برود.

webnegar بازدید : 47 شنبه 29 مرداد 1401 نظرات (0)

یکی از مواردی که پزشکان در هر روز با آن مواجه می شوند مسمومیت است. مسمومیت یکی از مواردی است که باید به صورت اورژانسی به آن رسیدگی شود. در صورتی که پزشک به موقع به داد چنین فردی نرسد معلوم نیست که چه بلایی بر سر وی می آید. و ممکن است حتی جان بیمار از دست برود و فوت کند. پس اهمیت فوریت در درمان بسیار مهم است. و پزشک از روش های مختلفی می تواند برای درمان عمل نماید.

webnegar بازدید : 44 شنبه 29 مرداد 1401 نظرات (0)

حتما توجه کرده اید که پزشک در زمان معاینه از تجهیزات مختلفی استفاده می کند. یکی از این وسایل قطعه ای چوبی است که برای معاینه کردن حلق به کار می برد. این وسیله ساده آبسلانگ چوبی نام دارد. وسیله ای که در عین سادگی کاربرد زیادی دارد. و پزشک به کمک همین قطعه ساده می تواند شدت بیماری و یا بیمار بودن و نبودن را تشخیص بدهد. وسیله ای که پزشکان حتما باید داشته باشند. در غیر این صورت نمی توانند معاینه کاملی داشته باشند. و اگر معاینه درست نباشد تشخیص بیماری هم درست نخواهد بود.

webnegar بازدید : 40 شنبه 29 مرداد 1401 نظرات (0)

اسکالپ وین یکی از وسایل مصرفی پزشکی و آزمایشگاهی است. وسیله ای که به نام سرسوزن پروانه ای نیز گاهی خوانده می شود. این نام به دلیل شکلی است که در ظاهر دارد. دو پره ساده در انتهای آن است و به صورت پروانه ای می باشد. و به همین خاطر برخی آن را پروانه ای می خوانند. این وسیله را در مراکز درمانی زیاد می بینیم. چرا که روزانه تعداد زیادی از آن مصرف می شود. و می خواهیم بدانیم برای چه کاری می شود و باید از آن استفاده کرد.

webnegar بازدید : 41 چهارشنبه 19 مرداد 1401 نظرات (0)

یکی از خاص ترین میوه ها زیتون است. میوه ای ارزشمند که حتی در قرآن کریم سوره ای به این نام وجود دارد. زیتون ها میوه های کوچکی هستند که در صورت نارس بودن سبز هستند و هنگام رسیدن، سیاه می شوند. برخی دیگر حتی وقتی کاملاً رسیده اند سبز باقی می مانند. زیتون ها حاوی ۱۱ تا ۱۵٪ چربی هستند. ۷۴٪ آن اسید اولئیک است که نوعی اسید چرب اشباع نشده می باشد و جزء ماده اصلی روغن زیتون به شمار می آید.  این میوه برای پوست و مو خواص بسیار زیادی دارد. در این مطلب می خواهیم کمی به بررسی خواص این میوه برای پوست بدن بپردازیم. بسیاری از ما یک بطری روغن زیتون در کابینت خود داریم که برای استفاده در سس سالاد یا سرخ کردن مواد غذایی مناسب است. بدون این که بدانیم این روغن زیتون به غیر از خواص خوراکی برای پوست هم خاصیت دارد. البته که توصیه می شود برای استفاده به صورت موضعی برای پوست از نوع طبیعی آن استفاده شود. نوع بودار و طبیعی برای پوست بهتر از صنعتی است. گرچه خیلی ها شاید بوی این روغن را دوست نداشته باشند. اما اگر بدانند چه خواصی برای پوستشان دارد آن را تحمل می کنند.

تعداد صفحات : 25

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 246
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 12
  • بازدید ماه : 782
  • بازدید سال : 2,310
  • بازدید کلی : 10,007