loading...
doctorwebsite
webnegar بازدید : 21 سه شنبه 31 خرداد 1401 نظرات (0)

بر روی بسیاری از شامپوها نوشته شده تقویت مو و یا جلوگیری و درمان ریزش. آیا این عبارات درست هستند و یا تنها شعاری هستند برای فروش بیشتر این محصولات. در بازاری که پر شده است از محصولات مختلف هر کمپانی با شعارهایی تلاش می کند در فروش موفق تر شود. محصولاتی بهتر قطعا در این رقابت فروش پیروز خواهند بود. شامپوهای زیادی در بازار برای کنترل مشکل ریزش موها وجود دارد. اما چه قدر استفاده از این محصولات در از بین بردن مشکل موها تاثیر دارند. آیا می توانند طاسی را از بین ببرند. و یا تاثیر چندانی نخواهند داشت. محصولاتی که نوشته های رویشان ممکن است شما را تشویق کرده باشد که آن ها را بخرید و استفاده کنید.

مشکل ریزش مو به خصوص در این چند سال اخیر خیلی زیاد شده است. پیش تر ها خیلی کم پیش می آمد که کسی طاسی بگیرد. آن هم در سن پایین آن چنان که این روزها شایع شده است. امروزه حتی آقایانی که سن زیادی ندارند نیز مشکل ریزش مو می گیرند. تا جایی که خیلی ها در سن زیر سی سال هم ممکن است برای کاشتن موهایشان اقدام کنند. یعنی ناامید از درمان شده باشند و بخواهند با کاشت مو از طاسی بیشتر جلوگیری کنند. حتی خانم ها نیز مشکل ضعیف شدن موها را دارند. البته که کارهایی مثل رنگ کردن های زیاد مو نیز می تواند موها را ضعیف کند. آرایش مو با چسب ها و ژل های مو و استفاده زیاد از سشوار و اتوی مو به موها به شدت آسیب می زند.

قطعا موهای ما برای این که سلامت باشند به ویتامین هایی نیاز دارند. این ویتامین ها از طریق خیلی از میوه ها و غذایی که می خوریم به آن ها می رسد. اما گاهی نیاز است که این مواد مفید به صورت موضعی به آن ها تزریق شود. به طور مثال شما با استفاده از یک شامپو ویتامینه می توانید بسیاری از این مواد مفید را به موهایتان برسانید. در زمانی که دارید موهایتان را شامپو می کنید و می شویید هم زمان با این شست و شو این ویتامین ها به موها می رسند. وارد ساقه مو و ریشه می شوند. به همین خاطر می توانند موها را سرحال تر نمایند. این ویتامین ها به صورت مستقیم به پوست کف سر هم وارد می شوند و حال پوست کف سر که بستر موهاست را بهتر می کنند.

البته که تنها این شامپوهای ویتامین دار نمی توانند همه مشکل را برطرف کنند. شما باید تغذیه خوبی داشته باشید. به خصوص استفاده از میوه ها می تواند بخش زیادی از چیزی که موها می خواهند را به آن ها برساند. باید خوب میوه بخورید. اگر شاغل هستید همیشه چند میوه با خود ببرید. در ساعت های میانی روز و برای رفع خستگی میوه بخورید. خوردن میوه هم خستگی را از بین می برد و هم ویتامین های بدن را تامین می نماید. عادت به خوردن میوه داشته باشید. چه در زمانی که در خانه هستید و چه در زمان هایی که بیرون از منزل هستید. یکی دو عدد میوه جای زیادی هم نمی گیرد. آن قدر هم مهم هست که همیشه با خودتان کمی میوه داشته باشید.

از طرف دیگر استفاده از شامپوهایی که در آن از ترکیبات ملایم تری استفاده می شود می تواند سلامت موها را بیشتر و بهتر کنترل نماید. در خیلی از نمونه های شامپو خارجی همه آن چه موها نیاز دارند وجود دارد. البته که ایرانی ها هم بد نیستند و می توانید در برندهای ایرانی هم محصولات خوبی پیدا کنید. اما برخی از نمونه های خارجی آن قدر خوب کار کرده اند که به یک دارو بدل شده اند. دارویی که می تواند در کاهش مشکل ریزش موها بسیار موثر باشد. برخی از این نمونه های وارداتی را حتی پزشکان زیبایی به عنوان دارو به بیمارانشان برای درمان ریزش موها توصیه می کنند. بدیهی است که جایگزین کردن چنین شامپویی با یک شامپوی ساده تر می تواند بخش زیادی از نیازهای موی شما و حتی پوست کف سر شما را تامین نماید.

اما اگر بخواهیم بگوییم که این شامپوهای تقویتی و ضدریزش ایا قطعا می توانند مشکل را حل کنند باید بگوییم که این سوال به کل اشتباه است و پاسخ صریحی نخواهد داشت. مشکلات مو به دلایل مختلفی ممکن است به وجود بیاید. بالا و پایین شدن هورمون ها ممکن است باعث ریختن موها شود. همین طور خواب ناکافی به شدت به سلامت مو آسیب وارد می کند. استفاده بی رویه از رنگ های شیمیایی نیز موها را می سوزاند و آن ها را دچار آسیب می کند. استفاده زیاد از سشوار با دمای زیاد و اتوی مو نیز ساقه موها را ضعیف و ضعیف تر می کند. باید دید که دلیل مشکل چیست. سپس با از بین بردن آن درمان را پیش برد. قطعا تغذیه خوب در این مدت نیز کمک زیادی می کند که حال موها هر چه زود تر بهتر شود. هر چه شما غذای بهتری بخورید بدن شما بهتر خودش را ترمیم می کند. سیستم ایمنی بدن می تواند در صورتی که قوی باشد با مشکلات برخورد کند و آن ها را از بین ببرد.

اما استفاده از محصولات مراقبتی نیز می تواند کمک زیادی به شما کند. شامپوهای غنی شده با ویتامین ها و شامپوهایی با عنوان ضد ریزش می توانند مشکل را کم تر کنند و یا حتی واقعا از بین ببرند. پس بد نیست به جای یک شامپوی معمولی از چنین شامپویی استفاده کنید. بد نیست که از ماسک های تقویتی مو هم استفاده کنید. البته به شرطی که دنبال برند های معتبر و شناخته شده باشید. برندها و محصولاتی که پزشکان نیز آن ها را تایید کرده باشند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 246
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 56
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 61
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 69
  • بازدید ماه : 417
  • بازدید سال : 2,735
  • بازدید کلی : 10,432