loading...
doctorwebsite
webnegar بازدید : 19 سه شنبه 06 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

با وجود این که برخی گمان می کنند دوره کرونا به سر آمده است و نمی دانیم اصلا این باور از کجا می آید هر روز شاهد قربانیانی از این ویروس هستیم. امیکرون هر روز قربانیان بیشتری می گیرد. قربانی هایی که خیلی هایشان پدر و مادر بزرگتر یک خانواده هستند و با رفتنشان بنیان خانواده به هم می ریزد. خیلی هایشان خواهر و برادر و همسر و همدمی هستند و رفتنشان غمی به همه خواهد داد. و چه کودکانی را که در این دوره از دست ندادیم. و هم چنان دارد پیش روی می کند. و ما نیز بی خیال از خطر ویروس و با بی خیالی بدون ماسک و حتی رعایت کوچک ترین پروتکل بهداشتی در خیابان ها پرسه می زنیم. دیگر خبری از ان ترس نیست و خیلی ها بی اعتنا هستند و برایشان ترسی ندارد که مبتلا شوند و فکر می کنند اصلا درگیر نخواهند شد. ماسک سه بعدی با فیلتر قوی اش که این قدر پر طرفدار بود کم کم جایش را کم کم به ماسکهای نازک تر و در نهایت بی ماسکی داده است. و خانواده ها مانند پیش از کرونا به سفر می روند و کودکانشان را به شهر های بازی می فرستند.

webnegar بازدید : 21 دوشنبه 05 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

استفاده از ماسکها می تواند جلوی انتشار ویروس های تنفسی را بگیرد. یعنی ویروس هایی که از طریق تنفس وارد بدن می شوند و شخصی را مبتلا می کنند. که کرونا نیز همین شکل است و به همین صورت می تواند انتشار پیدا نماید. می دانیم که برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس مهم ترین کاری که باید بکنیم این است که تا جایی که می شود وارد جاهای سر بسته شلوغ نشویم. و اگر به ناچار لحظه ای در چنین جایی بودیم حتما ماسک رو صورت داشته باشیم تا اگر این ویروس وجود داشت توسط ماسک فیلتر شود و نتواند ما را مبتلا کند. اما هر چه ماسک ما هم بهتر باشد قدرت بیشتری خواهد داشت و می تواند خطر را کمتر نماید. ماسکهای با لایه فیلتر کننده بیشتر بهتر می توانند عمل نمایند و خطر کرونا را کمتر می کنند. یکی از ماسکهای متداول چند لایه که این روزها هم بیشتر استفاده می شود ماسک سه بعدی است که در آن لایه های ملت بلون زیاد روی هم قرار داده می شوند. این ماسکها را به راحتی می توان در بازار تهیه کرد.

webnegar بازدید : 18 یکشنبه 04 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

خیلی از ما دوست داریم همیشه دندان هایمان چون مرواریدی سفید باشد و بدرخشد. اما خوردن و آشامیدن برخی خوراکی ها و نوشیدنی ها چون نوشابه های گازدار ممکن است باعث از بین رفتن این سفیدی شود. هم چنین مسواک نزدن به خوبی و مستمر باعث تجمع جرم و پلاک بر روی دندان ها می شود. از طرفی جنس دندان ها نیز بسیار مهم است. جنس دندان ها و میزان مستحکم بودن آن ها تا جایی هم ارثی و خانوادگی است. اما میزان زیادی از آن به نحوه مراقبت از دندان ها در کودکی باز می گردد. خیلی ها گمان می کنند که دندان های شیری مهم نیستند و پس از چند سال هم می افتند و از بین می روند. درست است که این دندان ها عمری کوتاه دارند. اما بسیار مهم هستند و در کیفیت و محکم بودن دندان های دائمی هم اثر می گذارند. حال که دندان هایمان زرد و یا پر از جرم شده است می خواهیم دست به کار شویم و این جرم ها را از روی دندان ها برداریم. محصولات زیادی هم وجود دارد که می شود از آن ها استفاده کرد. محصولاتی چون پودرهای سفید کننده و محصولات دیگری در همین دسته.

webnegar بازدید : 25 یکشنبه 04 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

برای داشتن دندان های سالم مهم است که مراقبت خوبی از آن ها انجام می دهیم. دندان های ما در طول روز بارها و بارها به کمک ما می آیند. هنگامی که می خواهیم کلمات مختلفی را تلفظ کنیم برخورد زبان به دندان ها به ما کمک می کند آوای خاصی را بگوییم. کسی که دندان در دهان ندارد هرگز نمی تواند به خوبی و شیوایی کسی که دندان های سالم و کاملی دارد صحبت نماید. هم چنین وقتی می خواهیم لبخند بزنیم دندان های ما باعث زیباتر شدن هر چه بیشتر لبخندمان می شوند. در طول روز بارها ممکن است خوراکی بخوریم. میوه و غذا و تنقلات را می جویم. اگر دندان نداشتیم حتی هضم غذا برایمان مشکل می شد. اما دندان ها اجزای مختلفی دارند. یکی از قسمت های خیلی مهم آن ها مینا است. مینای دندان لایه ای محافظ است که بر روی دندان ها کشیده شده است. این لایه اهمیت فراوان دارد. اگر به آن آسیبی برسانیم خیلی سریع دندان هایمان می پوسد و خراب می شود.

webnegar بازدید : 28 یکشنبه 04 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

کالاهای پزشکی تنوع خیلی زیادی دارند و هر کدام از آن ها برای کاربردی خاص طراحی و تولید می شوند. ماسکها نیز به همین شکل هستند. به طور مثال ماسکهای یکبار مصرف خود به دو مدل کش دار و بند دار هستند. مدل های با اتصال بند و یا بند دارها برای اتاق های جراحی استفاده می شوند. مدل های کش دار نیز عمومی تر هستند و هر کسی به راحتی می تواند از آن ها استفاده کنند. ماسک سه بعدی ماسکی است که با شیوع کرونا نامش برای مردم آشنا شد. این ماسکها پیش تر نیز استفاده می شدند. اما استفاده از آن ها خیلی محدود بوده است. در واقع در مواقع خاصی از آن ها استفاده می شده است. این ماسکها شکل خاصی دارند که دلیل این نوع نام گذاری بوده است. یک ویژگی خاص هم دارند که آن فیلتر چند برابری نسبت به ماسکهای ساده است. همین ویژگی هم باعث شده که پیدایش ویروس کرونا خیلی ها به فکر استفاده از این محصولات بیفتند.

webnegar بازدید : 19 یکشنبه 04 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

یکی از وسایلی که در پزشکی خیلی زیاد استفاده می شود ماسکهای یکبار مصرف است. این محصولات جزو وسایل مصرفی یک پزشک است و همیشه از آن ها استفاده می شود. ماسکهای یکبار مصرف ارزان قیمت و خیلی ساده هستند. اما با همه این ها خیلی کارامد هستند. دلیل استفاده از این کالاها این است که ایمنی پزشک بیشتر شود. یک ماسک با همه سادگی اش یک کالای ساده در دسته کالاهای ایمنی است و خطر آلوده شدن پزشک را به ویروس ها و بیماری های مختلفی که در طول روز با آن رو به رو است کمتر می کند. ماسک سه لایه از متداول ترین ماسکهایی است که پزشکان از آن استفاده می کنند. این ماسکها شامل دو لایه پارچه اسپان باند و یک لایه بدون بافت می باشند که این لایه ملت بلون نام دارد. این لایه ها روی هم قرار می گیرند و قسمت اصلی ماسک که بدنه است را تشکیل می دهند.

webnegar بازدید : 25 یکشنبه 04 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

اسم نانو هر روز بیشتر دیده می شود. در این علم تلاش بر این شده است که با کمترین مواد اولیه و با کمترین و یا صفر ضرر بتوان محصولی با کارایی هر چه بالاتر را ایجاد نمود. محصولاتی که با این تکنولوژی ساخته می شوند از نظر کارایی بسیار بالاتر هستند. این محصولات ابتکاری هستند و در ساخت آن ها علم و مهندسی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. این روزها حتی در کالاهای ساده نیز از علم نانو استفاده شده است. به طوری که نام ماسک نانو نیز در این روزها که ماسکها زیاد استفاده می شوند شنیده می شود. اما این جور ماسکها چطور کار می کنند. می خواهیم به مختصر توضیحی در این باره بپردازیم. سوالی که ممکن است در ذهن خیلی از ما باشد. ماسکهایی که با این تکنولوژی ساخته می شوند در مدلهای ساده و تزئینی و با ظواهر مختلف در بازار وجود دارند. همین طور با برندهای مختلف توسط شرکت ها و تولید کننده های مختلف تولید می شوند.

webnegar بازدید : 23 یکشنبه 04 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

بدن ما از طریق خوراکی ها ویتامین های ضروری اش را تامین می کند. بیشتر ویتامین ها در میوه ها یافت می شود. پرتقال و سیب و کیوی پر از ویتامین های مهم هستند. گریپ فروت و طالبی و حتی سبزیجات برگ سبز پر از مواد ضروی هستند که بدن ما به آن ها احتیاج دارد. شاید برای ما کمی سخت باشد باور کنیم که پوست هم نیاز به ویتامین دارد. بله پوست نیز مواد مغذی می خواهد. اگر غذای مورد نیازش را از طریق غذایی که ما می خوریم دریافت نکند پیر و چروکیده می شود. یکی از مهم ترین ویتامین ها برای پوست صورت و بدن ویتامین سی می باشد. این ویتامین خیلی در جوانی پوست اهمیت دارد. اهمیت آن به قدری است که این روزها در محصولات زیبایی و جوان سازی پوست نیز از آن استفاده می کنند. کرم های خیلی معروف دنیا حاوی ویتامین سی است. کرم ویتامین سی الارو و خیلی جوان کننده های معروف دیگر نیز از این ویتامین استفاده می کنند و جوانی و شادابی را به پوست باز می گردانند.

webnegar بازدید : 24 سه شنبه 30 فروردین 1401 نظرات (0)

همه ما دوست داریم هر چه زودتر دوره کرونا که حالا طولانی هم شده است تمام شود. و یا بدن ما ایمنی کافی را به دست آورده باشد. تا جایی که ویروس نتواند خطری برای ما ایجاد نماید. شاید برای خیلی از شما این سوال باشد که آیا واکسن زده به صورت کامل و یا صد در صدی ما را در برابر ویروس مصون می دارد یا خیر. و آیا اگر واکسن زده باشیم ویروس برای ما بی خطر خواهد بود یا خیر. این مطلب را انتخاب کردیم. به دلیل این که خیلی از واکسن زده ها به صورت کامل پروتکل های بهداشتی را کنار گذاشته اند. این افراد فکر می کنند که ویروس کوچک ترین خطری برای آن ها ندارد. اما در واقعیت این طور نیست. یعنی کلا این موضوع کمی پیچیده است و نمی توان یک پاسخ درست و کامل به آن داد.

webnegar بازدید : 21 سه شنبه 30 فروردین 1401 نظرات (0)

در ایام ماه مبارک رمضان روزه داران در طول روز ممکن است تشنگی بیشتری را حس کنند. حال با وجود کرونا روزه داران ناچار به استفاده از ماسک نیز هستند. و این سختی روزه داری را بیشتر کرده است. ماسک زدن باعث می شود گرمای بیشتری ایجاد شود و این تشنگی روزه دار را بیشتر کند. با وجود اخباری نیز که در مورد امیکرون رسانه ای شده است و افزایش مبتلایان خیلی از روزه داران ماسکهای چند لایه ای چون ماسک سه بعدی می زنند تا نکند به امیکرون دچار شود. چرا که همان طور که می دانید  خشکی گلو خطر ابتلا را بالاتر می برد. از همین رو روزه داران باید بیش تر از ایام عادی مراقبت کنند. عدم استفاده از ماسک در زمان روزه داری در محل کار و رفت و آمد در جاهای شلوغ بسیار خطر آفرین است. به همین خاطر توصیه می شود روزه داران بیشتر مراقب سلامتی شان باشند.

تعداد صفحات : 25

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 246
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 60
  • بازدید ماه : 252
  • بازدید سال : 2,570
  • بازدید کلی : 10,267