loading...
doctorwebsite
webnegar بازدید : 27 دوشنبه 23 اسفند 1400 نظرات (0)

فصل بهار رسیده و همه جا تازه شده. درخت ها سبز شدن و هوا این قدر خوبه که آدم دوست داره همش تو خیابون ها راه بره و از این هوا لذت ببره. آخه حیف نیست تو این هوا آدم ماسک بزنه و خودش رو از این نعمت محروم کنه. اشتباه نکنید. منظورم این نیست ماسک نزنید و برید هوا بخورید. می خوام بگم اگه ماسک نزنیم حالا حالاها این کرونای پدر سوخته مهمون ماست. اگه رعایت نکنیم همچنان این ویروس ما رو درگیر می کنه و ما یکی دیگه رو درگیر می کنیم. مثل دومینو می مونه. یکی می گیره تا آخر می ره و باید خیلی ها رو مبتلا کنه. من یکی واقعا خسته شدم. خودم از روزهای اول خیلی جدی رعایت کردم و الانم همین جوریم. تو محیط کاری به جز من و شوهرم هیچ کس ماسک نمی زنه و همه می گن بابا امیکرون چیزی نیست. می گن هوا هم داره گرم می شه و ویروس از بین می ره. نمی دونم این حرف ها رو روی چه حسابی می زنن و از کجا در میارن. خود بهداشت جهانی این حرف ها رو بهش بزنی شاخ درمیاره.

من که نمی خوام آخر سالی مریض بشم. تا چند روز پیش از همین ماسکهای ساده می زنم اما الان ماسک سه بعدی خریدم هم برای خودم هم شوهرم. چون هر روز می بینم یکی علائم داره. هر روز یکی آبریزش بینی داره یا سرفه می کنه. جالبه وقتی هم بهشون حرفی می زنی میگن بابا زیر پنجره خوابیدیم سرما خوردیم. یا حساسیت فصلیه. نمی دونم چه حساسیت فصلیه که این قدر سرفه می کنن. خود من حساسیت فصلی دارم اما عطسه می کنم. تازه وقتی ماسک می زنم خیلی کمتر عطسه می کنم. نمی دونم والا. چاره ای نیست جز این که خودمون کنترل کنیم شرایط رو. ای کاش همه رعایت می کردن. ای کاش نمی ذاشتن این قدر این ویروس از این دست به اون دست بشه. ای کاش می ذاشتن این آخرین بهار کرونایی باشه. ای کاش نمی ذاشتیم به این جاها برسه و این همه بهار زیبا رو از دست بدیم.

مادربزرگ من چند وقت قبل از کرونا فوت کرد. خدا بیامرزتش. چقدر عیدها رو دوست داشت. چقدر دوست داشت می رفتیم پارک دور هم شامی یا ناهاری می خوردیم. نبود این روزهای سخت رو ببینه. خدارو شکر قشنگی ها رو دید. وقتی بود همه چیز خوب بود. ایشالا جایگاه خوبی داشته باشه. همیشه ازش می خوام برامون دعا کنه کرونا زودتر بره. مادرها و مادربزرگ ها هرجا که باشن دعاشون مستجاب می شه. مادربزرگ مهربانم برامون دعا کن. دعا کن اینایی که رعایت نمی کنن سر عقل بیان و با این کله خر بازی هاشون این کرونا رو این قدر پر رو نکنن که هر روز یه جهش پیدا کنه. ای کاش بفهمیم با ماسک نزدنامون چقدر خانواده ها رو عزادار کردیم. به نظر من کسایی که ماسک نمی زنن قتل غیر عمد می کنن. یا بهتره بگیم غیر مستقیم. چون باعث انتقال ویروس میشن و خیلی ها دووم نمیارن و فوت می شن. همه در برابر هم مسئولیم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 246
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 43
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 47
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 55
  • بازدید ماه : 403
  • بازدید سال : 2,721
  • بازدید کلی : 10,418