loading...
doctorwebsite
webnegar بازدید : 23 پنجشنبه 18 آذر 1400 نظرات (0)

با شیوع کرونا توصیه شده است که از رفت و آمدهای غیر ضروری خودداری شود. به طور مثال رفتن به میهمانی ها و گردهمایی هایی که صرفا اهداف تفریحی دارند باید کنسل شوند. هر تجمعی به خصوص در جاهای سربسته با نفرات زیاد می تواند خطرناک باشد. البته با شیوع نمونه های جهش یافته نیز مشخص شد حتما جمعیت نباید خیلی زیاد باشد تا کرونا منتقل شود. حتی بودن در محل سربسته ای با سه نفر که گردش هوای زیادی ندارد خطر ابتلا به کرونا را تشدید می کند.

از ابتدای کرونا تا به حال تغییرات زیادی در کسب و کارهای مختلف به وجود آمده است. خیلی از کارها آنلاین شده اند. مردم از سایت های فروشگاه اینترنتی خیلی بیشتر از قبل خرید می کنند. چرا که با این کار مجبور نیستند در فروشگاه ها حاضر شوند و خطر کرونا کمتر می شود. خیلی از کارهای بانکی آنلاین انجام می شود و حتی ادارات و شرکت های مختلف تلاش می کنند تا از رفت و آمد مشتریان خودداری کنند و به صورت تلفنی و آنلاین کار مشتریان را انجام دهند.

با این حال مشاغلی هم هستند که امکان ندارد بتوانند خدماتشان را آنلاین کنند. به طور مثال آرایشگرها و رانندگان تاکسی ناچار هستند مثل گذشته کار کنند و به صورت حضوری و به همان صورت قبلی با افراد مختلف دیدار حضوری داشته باشند. در این مطلب به راهکارهایی می پردازیم که باعث کاهش خطر ابتلا به کرونا در محل کار می شود.

 

جا به جایی میز و صندلی ها و دکوراسیون اداری

اگر در یک شرکت یا اداره کار می کنید و محل کار شما یک ساختمان است به احتمال زیاد افرادی در کنار شما در اتاقتان و یا در محیط کاری تان هستند. توصیه می شود که اگر می توانید کمی در دکوراسیون کاری خود و چیدمان اتاق کاری و میزهای کارمندان تغییرات ایجاد شود. اگر این امکان وجود دارد میزهای افراد مختلفی که در آنجا کار می کنند با یکدیگر فاصله بیشتری داشته باشند. همچنین بهتر است رو به دیوار بنشینید. با این کار خطر کمتر می شود.

 

استفاده از پارتیشن و یا طلق

شاید دیده باشید که در خیلی از ادارات و یا حتی بانک ها یک طلق بلند از سقف تا روی میز کارمندان برای جلوگیری از ابتلا به کرونا استفاده شده است. خیلی از شرکت ها نیز در جلوی پیشخوان منشی و کارمندانی که به صورت مستقیم با ارباب رجوع دیدار دارند شیشه قرار گرفته است. با این کار خطر ابتلا به کرونا تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. این کار حتی برای رانندگان تاکسی نیز قابل انجام است. طلق های پلاستیکی برای داخل اتاق ماشین این روزها در خیلی از فروشگاه ها عرضه می شود.

 

استفاده از ماسک حتی با وجود فاصله

خیلی از افراد گمان می کنند به خاطر قرار دادن شیشه یا طلق می توانند دیگر ماسک نزنند. این یک اشتباه بزرگ است. هوا در جریان است و شیشه تنها به کاهش خطر کمک می کند. همچنان استفاده از ماسک الزامی است. استفاده از ماسکهای استاندارد پزشکی ملت بلون دار مثل سه لایه ای ها با یک لایه ملت بلون و ماسک سه بعدی با بیش از یک لایه ملت بلون به کاهش خطر ابتلا کمک خواهد کرد.

 

استفاده از ضدعفونی کننده های سطوح

یک اسپری ضدعفونی کننده یا محلول روی میز کار خود داشته باشید و مرتب میز کار خود و خودکار و وسایل را که افراد دیگر هم استفاده کردند ضدعفونی کنید. میز کار و وسایل (حتی کاغذ در شرکت هایی که تبادل مدارک دارند) می تواند باعث انتقال ویروس شود. اگر مدارکی کاغذی باید بین شما رد و بدل شود از دستکش استفاده کنید.

 

ضدعفونی کننده های هوا

دستگاه های زیادی برای ضدعفونی کردن هوا عرضه شده اند. اگر شرکت شما بزرگ است خرید یکی از این دستگاه ها برای شما به صرفه است و شما را تا حد زیادی از خطر کرونا محافظت می کند.

 

افزایش گردش هوا

اگر می توانید پنجره ها یا در را باز بگذارید تا هوا جریان داشته باشد. جریان داشتن هوا بهترین کاری است که برای کاهش خطر در محیط های سربسته می توانید انجام دهید. حتی اگر ماسک هم بزنید بدون جریان هوا باز هم خطر کرونا وجود دارد. می توانید یک تهویه مرکزی ایجاد کنید تا هوا به خوبی رد و بدل شود و همیشه هوای تازه در محل وجود داشته باشد.

 

استفاده از شیلدهای طلقی صورت

اگر باید رو در رو با مشتریان صحبت کنید و یا کار شما به گونه ای است که باید در محل حرکت داشته باشید و کار پشت میزی ندارید توصیه ما استفاده از شیلد صورت است. این وسیله از بالا تا پایین صورت را پوشش می دهد. دقت کنید که از ماسک هم باید همراه با شیلد استفاده کنید. این وسیله برای افرادی مثل آرایشگرها که امکان استفاده از طلق بین خودشان و مشتری را ندارند بسیار مفید است.

 

از ورود افراد بدون ماسک خودداری کنید

اگر افراد زیادی برای خرید کالا یا خدمات نزد شما می آیند با نصب کاغذ یا تابلویی از ورود افرادی که ماسک ندارند خودداری کنید. می توانید یک بسته ماسک دم در بگذارید تا اگر کسی قصد داخل شدن دارد و ماسک ندارد قبل از ورودش ماسک بزند. تعارف را کنار بگذراید و کسی را بدون ماسک راه ندهید.

 

مراقبت در سرویس بهداشتی

یکی از محل های خطرناک در شرکت ها سرویس های بهداشتی هستند که افراد زیادی از آن ها استفاده می کنند. در هنگام ورود به سرویس بهداشتی حتما ماسک داشته باشید. یک ضدعفونی کننده سطوح هم همراه خود ببرید. قبل از استفاده، شیرآلات و جاهایی که باید تماس داشته باشید را با اسپری ضدعفونی کنید. پس از بستن در و خاموش کردن چراغ هم دستان خود را ضدعفونی کنید.

 

تغییر ساعت ناهار

در شرکت هایی با کارمندان زیاد بهتر است ساعت های ناهار کارمندان با یکدیگر تفاوت داشته باشد تا همه افراد در یک زمان در آشپزخانه حاضر نشوند. همچنین توصیه می شود هرکس در یک طرف ناهار بخورد و فاصله زیادی وجود داشته باشد. بهتر است ناهار را روی میز کار شخصی تان بخورید. غذا خوردن با دیگران در این روزها خطرناک است. چرا که در زمان ناهار و غذا خوردن همه مجبور هستند ماسکشان را بردارند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 246
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 57
  • بازدید ماه : 249
  • بازدید سال : 2,567
  • بازدید کلی : 10,264