loading...
doctorwebsite
webnegar بازدید : 24 جمعه 07 آبان 1400 نظرات (0)

همه ما دوست داریم که موهایمان همیشه سالم و پرپشت باشد. اما ممکن است خیلی از مواردی که هرگز فکرش را هم نمی کردیم باعث شده که موهای ما دچار آسیب شود. یکی از مواردی که در مورد مراقبت از مو مهم است نحوه شست و شوی آن است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مطلب در این باره صحبت کنیم که چطور موهایتان را شست و شو دهید. و این که چه مواردی در حین شست و شو باید رعایت شود تا موهای ما آسیب ببیند.

 

آب داغ برای پوست سر و مو خوب نیست

خیلی افراد عادت دارند که با آب داغ دوش می گیرند. آبی با دمای بالا که پوست سر و ریشه مو را تضعیف می کند. ریختن آب داغ بر روی پوست کف سر باعث می شود که چربی های مفیدی که پوست سر شما به آن نیاز دارد شسته شده و از بین برود. شست و شوی با آبی که دمای خیلی زیادی دارد به موهای شما آسیب جدی وارد می کند. اگر عادت دارید که با آب داغ حمام می کنید بدانید که دارید به موهایتان ظلم می کنید. این عادت را کنار بگذارید تا مشکلات جدی پوست و مو به سراغ شما نیاید. آب حمام باید دمای مناسبی داشته باشد. بهتر است در حد ولرم رو به خنک باشد. هر چه دمای آب کمتر باشد برای شما بهتر است. هم به پوست سر و موها آسیب نمی رسد و هم شما را سرحال تر و شاداب تر می کند.

 

با توجه به نیاز پوست و موی خود حمام کنید

حمام کردن بیش از حد ممکن است باعث از دست رفتن برخی مواد مفید مو شود. البته اگر مدت زمان استحمام خود را کمتر کنید یا از شامپوی مناسب استفاده کنید مشکلی به وجود نمی آید. می توانید از یک شامپوی عمومی استفاده کنید و یا از شامپوی سبکی که دارای مواد مغذی نیز هست استفاده کنید. یکی از محصولاتی که این روزها نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است شامپو توتال کامان است. این شامپو برای همه انواع مو مناسب است. همچنین حاوی مواد مغذی است که پوست کف سر و مو به آن نیاز دارد. این شامپو می تواند در استفاده های روزانه نیز انتخاب خیلی خوبی باشد.

 

با ناخن پوست سر خود را خراش ندهید

خیلی ها عادت دارند که در حین شست شوی مو با شامپو با ناخن به پوست سر چنگ می زنند. این کار باعث می شود که پوست سر شما دچار التهاب و آسیب هایی شود که نتیجه خوبی نخواهد داشت. بهتر است با سر انگشتان خود پوست کف سر را ماساژ دهید. این بهترین روش برای شستن سر است.

 

شانه زدن موی خیس باعث آسیب به تار مو می شود

به هیچ وجه توصیه نمی شود که موهایتان را در حالی که خیس هستند شانه بزنید. این کار باعث ایجاد کشش در ساقه مو می شود. نتیجه اش ممکن است به صورت موخره و چند رشته شدن موها دیده شود. همچنین ممکن است با این کار به تدریج باعث شوید که تارهای موهایتان نازک تر شوند. پس عادت شانه کردن مو در حمام را فراموش کنید.

 

نرم کننده نباید به ریشه مو برسد

اگر از نرم کننده استفاده می کنید دقت کنید که مواد نرم کننده به ریشه مو نخورند. تنها ساقه موها را به نرم کننده آغشته کنید. اگر باید موهایتان را در این هنگام شانه بزنید با دست ریشه موها را بگیرید و ساقه را شانه بزنید. در حین شانه زدن به خصوص در حالی که نرم کننده می زنید نباید به ریشه موها فشار وارد شود. هم چنین سعی کنید که تعداد و دفعات استفاده از نرم کننده را تا حد امکان کمتر کنید.

 

در انتخاب شامپو دقت کنید

می توانید با توجه به نوع مویی که دارید شامپوی مناسب را انتخاب کنید. هر برندی این روزها شامپوهای متنوعی تولید می کند که هر کدام برای نیاز موی خاصی می باشد. در بین برندهای مطرح این تنوع بیشتر به چشم می خورد. به طور مثال شامپو کامان در انواه متنوع زیادی تولید شده است. برای موهای خشک، چرب، آسیب دیده و... می توانید شامپویی تخصصی و اختصاصی خریداری کنید و مورد استفاده قرار دهید. سعی کنید هر شامپویی را نخرید و به موی خود نزنید. استفاده از یک شامپوی نامناسب ممکن است به پوست سر و موهای شما آسیب وارد کند. به طور مثال اگر موی خشک دارید باید شامپویی را استفاده کنید که کمتر موها را شست و شو می دهد و چربی های مفید را از روی سر پاک نمی کند. یا اگر موهای خیلی چرب دارید نیاز به شامپویی با قدرت شست و شوی بیشتر دارید.

 

از ترکیب شامپوها با یکدیگر پرهیز کنید

در شامپوها معمولا از مواد شیمیایی برای پاک کنندگی استفاده می شود. حتی اگر شامپوی شما از نوع گیاهی و بر پایه مواد گیاهی طبیعی باشد باز هم معمولا از مواد شیمیایی در آن استفاده شده است. اگر شامپوها را با هم ترکیب کنید ممکن است برخی از مواد موجود در آن ها با یکدیگر واکنش نشان دهد. نتیجه این ترکیب ممکن است منجر به تولید ماده ای شود که می تواند به پوست سر و موهای شما آسیب بزند. پس اصلا شامپویی را با شامپوی دیگر ترکیب نکنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 246
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 32
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 34
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 42
  • بازدید ماه : 390
  • بازدید سال : 2,708
  • بازدید کلی : 10,405