loading...
doctorwebsite
webnegar بازدید : 21 دوشنبه 16 اسفند 1400 نظرات (0)

ویروس امیکرون در دسته کوید نوزده جای دارد. ویروسی که با ظهور آن صحبت هایی در مورد پایان دوره کرونا نیز به میان آمد. و در کنار همه این ها بهداشت جهانی به طور رسمی اعلام کرده بود که این ویروس خطرناک نیست و تلفات جانی زیادی نخواهد داشت. اما به سرعت منتشر می شود و طول دوره بهبودی آن مانند سرماخوردگی است. با همه این ها دیدیم و می شنویم که به یکباره سرعت مبتلایان چقدر زیاد شده است. و اما تلفات جانی زیادی هم به وجود آمده است. درست است که تعداد مرگ و میر در مقایسه با آمار کل مبتلایان شاید پایین باشد. اما رقمی قابل ملاحظه است. به خاطر این که این ویروس همه را درگیر کرده است باعث تلفات جانی زیادی هم شده است. این باعث شده که خیلی ها بگویند که مگر این ویروس بی خطر نبود. پس چرا این همه تعداد بستری ها زیاد شده است. پس چرا هر روز می شنویم که همه شهرها قرمز شده اند. و چرا باز هم تعداد تلفات جانی ناشی از کرونا کم نمی شود. آیا واقعا این ویروس بی خطر است و یا تنها یک اشتباه بوده و این اشتباه باعث مرگ افراد زیادی شده است.

حتما دور و بری های شما نیز مدتی علائمی چون سرما خوردگی داشته اند. علائمی چون آبریزش بینی، گلودرد خفیف، بدن درد، عطسه که همه تا قبل از دوره کرونا به ما می گفتند که سرما خورده ایم. این علائم اما در این دوره همان علائم ویروس امیکرون هستند. ویروسی که همه را به اشتباه انداخته است. اصلا نمی شود تشخیص داد که سرما خورده ایم، امیکرون داریم و یا تنها یک حساسیت فصلی است. هر چند پزشکان می گویند که هر علائمی داشتید آن را به امیکرون نسبت دهید و مدتی را قرنطینه شوید. اگر امیکرون باشد می تواند به سرعت اطرافیان شما را درگیر و مبتلا کند. حتی تست های پی سی آر نیز خیلی هایشان نمی توانند این ویروس را تشخیص دهند. حتی سازمان بهداشت جهانی مراقبت های متفاوتی را برای کسانی که تست مثبت دارند و امیکرونی هستند و کسانی که تست منفی دارند و باز هم امیکرونی هستند اعلام کرده است. پس هر علائمی داشتید که نمی توانستید آن را از سرما خوردگی تشخیص دهید حتی اگر تست منفی بود پیش خودتان بگویید که امیکرون است و در خانه مدتی را قرنطینه شوید.

این ویروس می تواند خطرناک باشد. اگر علائمش را داشته باشیم و باز هم به محل کار برویم و به سرعت باعث شویم همکارانمان یکی پس از دیگری بیمار شوند. خطرناک است اگر اطرافیانمان علائمش را داشته باشند و با خیال آسوده در کنارمان باشند. و خطرناک تر است اگر با این همه هشداری که داده شده است باز هم پروتکلها را رعایت نکنیم. باز هم در دورهمی های خانوادگی، جشن ها و خیلی جاهای دیگر که پر از جمعیت است حاضر شویم. می تواند خطرناک تر باشد اگر فکر کنیم دیگر کرونا تمام شد و چیزی مان نمی شود و همه موارد بهداشتی را کنار بگذاریم. نگاهی کنید به این که اصلا چه شد این ویروس این همه جهش پیدا کرد. دلیلش یک چیز بود. چرخه انتقال قطع نشد. و دلیل این قطع نشدن چرخه کسانی بودند که به هیچ چیز و هیچ قانونی پایبند نبودند. و نه ماسکی می زدند و نه چیزی را رعایت می کردند. و تلاش همه کسانی را که به دقت این دوره را پشت سر گذاشته بودند را از بین بردند. همان ها باعث شدند که دوره کرونا این همه طولانی شود. باعث شدند از کشوری به کشور دیگر برود و هر روز قوی تر شود و تلفات بیشتری داشته باشد.

این ویروس خطرناک است. چرا که بیشترین تلفات جانی را در میان بچه ها داشته است. ویروسی که باعث شد کودکان معصوم یکی یکی پر پر شوند. پرستاران بیشترین بستری کرونایی بچه ها را در این دوره مشاهده کردند. بچه های عزیزی که خیلی هایشان هم پر کشیدند و خانواده هایی را به عزا رساندند. پس این ویروس همچین هم بی خطر نیست. باید جدی بگیریم چون واقعا جدی است. چطور می شود بی خیال بود و بدون ماسک در خیابان ها پرسه زد و هر روز شاهد مرگ کودکی بود که عزیز دل خانواده ای است. چطور می شود با عدم رعایت پروتکلها باعث انتقال ویروس و مرگ انسانی شد که نان آور خانه ای است و برای خیلی ها مهم است. چه مرگ هایی که به صورت غیر مستقیم تقصیر کسانی هستند که رعایت نمی کنند و با همه این هشدارها هنوز بی خیال در خیابان ها پرسه می زنند.

به تعطیلات عید نیز نزدیک می شویم و این ویروس چقدر خوشحال است که خیلی راحت می تواند منتشر شود و خیلی از ما را درگیر کند. ای کاش مانند سال اول همه مردم رعایت کنند و دید و بازدیدها و دورهمی ها تنها به صورت مجازی انجام شود. تا خیلی زودتر این دوره را پشت سر بگذاریم و بهار بعدی را بدون کرونا سر کنیم. ای کاش مردم ماسکهای بهتری می زدند در جاهایی که سیل جمعیت طغیان می کند. مثلا به جای ماسکهای نازک و کم فیلتر از ماسک سه بعدی استفاده می کردند که خیلی خوب جلوی کرونا را می گیرد. ای کاش می شد برای خرید به بازارهای شلوغ نروند و شاهد تصاویر باور نکردنی نباشیم که در این دوره کرونایی از بازار تهران و خیلی شهرها گرفته می شود. ای کاش مردم کمی بیشتر می ترسیدند تا پروتکل ها بهتر رعایت می شد. ای کاش اعلام نمی شد که این ویروس بی خطر است تا این بی خیالی در خیلی ها به وجود نیاید. شاید تا به حال این ویروس از بین رفته بود و بهاری را منتظر نبودیم که باید ماسک بزنیم و هوای بهاری در پشت ماسکها زندانی شود. بهاری که از هوای خوبش چیزی نفهمیم. چرا که ماسکها هنوز نقابی بر چهره هایمان هستند.

و ای کاش مردم بهتر روند واکسیناسیون را تکمیل کنند. متاسفانه خیلی ها دوست ندارند واکسن بزنند در حالی که باید واکسن بزنند. ما در مقابل هم مسئولیم. واکسن نزدن ما می تواند باعث شود درگیر شویم و خیلی های دیگر را هم درگیر کنیم. و ای کاش شهرهای محروم و ضعیف تر نیز خیلی زودتر تجهیز شوند و واکسیناسیون با سرعت خیلی بالایی در همه جای دنیا انجام شود. ای کاش این دوران سخت کرونا هر چه زودتر تمام شود تا جشن شادمانی بگیریم و همیشه قدر سلامتی مان را بدانیم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 246
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 33
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 36
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 44
  • بازدید ماه : 392
  • بازدید سال : 2,710
  • بازدید کلی : 10,407