loading...
doctorwebsite
webnegar بازدید : 19 یکشنبه 28 آذر 1400 نظرات (0)

مرتب تاکید می شود که تا جایی که می توانید در خانه بمانید. اما گاها پیش می آید که مجبور می شویم برای خرید خیلی از چیزهای ضروری از منزل خارج شویم. رعایت شیوه نامه های بهداشتی را باید همیشه به یاد داشته باشیم و سعی کنیم با رعایت آن ها از خودمان در شرایط کرونایی محافظت به عمل آوریم. خرید کردن باید بسیار محتاطانه انجام شود. فروشگاه ها روزانه میزبان افراد زیادی هستند که برای خرید می آیند. هر کالایی و قفسه ای می تواند آلوده به ویروس باشد. فضای فروشگاه ممکن است خطرناک و آلوده باشد. پس باید بسیار مراقب بود. در این مطلب می خواهیم در مورد کارهایی صحبت کنیم که در زمان خرید باید انجام دهیم تا خطری بی خطر و ایمن تر داشته باشیم.

 

پیشنهاد می شود که تا جایی که می شود در خانه بمانید. به راحتی می توانید از طریق موبایل و لپ تاپ خود وارد اینترنت شوید و از سایت های مختلف چیزهایی را که می خواهید بخرید. تعداد سایت هایی که دسته بندی های کالایی متعددی را عرضه می کنند کم نیستند. می توانیم به جای رفتن به فروشگاه به روش اینترنتی هر چیزی را که می خواهیم بخریم. حتی فروشگاه های اینترنتی و اپلیکیشن های آنلاینی آمده اند که می توان میوه و سبزیجات را هم از آنها خرید. حتی خرید نان نیز به صورت اینترنتی و بدون نیاز به خارج شدن از خانه محیا شده است. بهتر است از این روش ها استفاده کرد. اما در صورتی که نمی توانید باید به دقت موارد بهداشتی را رعایت کنید.

 

اول از همه باید بگوییم که به خرید کردن و فروشگاه رفتن به عنوان تفریح و گردش فکر نکنید. کمترین زمان ممکن باید برای خرید کردن صرف شود. اصلا دلیلی ندارد که با کسی و به صورت دسته جمعی به یک فروشگاه بروید. تنها یک نفر می تواند برود و چیزهایی که نیاز است را بخرد. بردن دیگران با خودتان به فروشگاه جمعیت فروشگاه را بیشتر می کند. هر چه تعداد بیشتری از افراد در یک مکان سر بسته مثل فروشگاه نفس بکشند ریسک ابتلا بیشتر می شود. پس باید با کمترین نفرات ممکن به خرید رفت.

 

یک لیست تهیه کنید. روی یک تکه کاغذ نام تمامی چیزهایی را که نیاز دارید بنویسید. به این ترتیب هنگام وارد شدن به فروشگاه سر در گم نخواهید بود. با این کار می دانید به کدام قسمت بروید تا زودتر بتوانید خریدتان را کامل کنید.

 

می دانید که ماسک زدن مهم ترین راهکار پیشگیری از کروناست. چرا که این ویروس از طریق تنفس به راحتی آب خوردن می تواند ما را مبتلا کند. در فروشگاه ماسک خوبی داشته باشید. ماسک پارچه ای و ماسکهای تزئینی را فراموش کنید. یک ماسک استاندارد پزشکی شامل سه یا چند لایه داشته باشید. ماسک شما حتما باید ملت بلون برای فیلترینگ ویروس داشته باشد. ماسک سه بعدی نیز فکر بدی نیست. چرا که می تواند به خاطر فیلتراسیون بیشترش در فروشگاه از شما بیشتر محافظت کند. یک یا چند ماسک اضافه نیز همراه داشته باشید تا اگر نیاز شد از آنها استفاده کنید.

 

خیل سریع به قسمتی بروید که می دانید کالاهای مورد نیازتان در آن قسمت و در قفسه های فروشگاه چیده شده است. بهتر است سریع تر کالاها را بردارید و در چرخ خرید بگذارید. اصلا به کالاهایی که نیازی ندارید دست نزنید. به هر کالا به چشم یک کالای مشکوک به کرونا نگاه کنید. کمترین تماس ممکن با قفسه و سطوح دیگر را داشته باشید. بهتر است دستکش در دست کنید تا دست شما به صورت مستقیم با سطوح مشکوک برخوردی نداشته باشد.

 

در مدتی که خرید می کنید دستان خود را به صورت و به خصوص دهان و بینی نزنید. حتی اگر دچار خارش در نقطه ای از صورت شدید به هیچ عنوان دست خود را به صورت نزنید. همچنین در این مدت از تلفن همراه استفاده نکنید. دست شما با کالاها در تماس بوده است. پس بهتر است کمتر به کیف و سایر وسایل خود دست بزنید. قبل از دست زدن به وسایل خود مثل موبایل حتما و حتما دستان خود را ضدعفونی کنید.

 

اگر می خواهید به قسمتی بروید و می بینید که در آن قسمت کمی ازدحام جمعیت وجود دارد به سراغ دیگر موارد خود در لیست خرید بروید. بهتر است فاصله خوبی با دیگران و کسانی که برای خرید در همان فروشگاه هستند داشته باشید. اگر متوجه شدید کسی ماسک ندارد حتما به مسئول فروشگاه گزارش دهید. چنین فردی می تواند برای دیگران و حتی خودش خطرآفرین باشد.

 

سعی کنید علاوه بر ماسک از شیلد صورت هم استفاده کنید. با این کار یک سد محافظتی خوب خواهید داشت و ویروس کرونا به این راحتی ها نمی تواند شما را آلوده کند. اگر مراقب سطوح آلوده هم باشید خطر از شما دور است.

 

وقتی خرید خود را تمام کردید زودتر به صندوق بروید و وجه کالای خود را پرداخت کنید. صندوقی را انتخاب کنید که خلوت تر است. اگر صفی وجود دارد فاصله را با دیگران رعایت کنید. اگر کسی خیلی به شما نزدیک می شود با لحنی نرم و دوستانه از او خواهش کنید که فاصله را رعایت کند.

 

ترجیحا از پول نقد استفاده نکنید. از کارت اعتباری استفاده کنید. مراقب دستگاه کارتخوان باشید. دستگاه های کارت خوان از سطوح بسیار آلوده و مشکوک هستند. حتما بلافاصله پس از این که کارت خود را از مسئول فروشگاه گرفتید و رمز خود را در دستگاه کارتخوان وارد کردید دست و کارت خود را به خوبی ضدعفونی کنید. قبل از ضدعفونی کردن دستان خود، به هیچ عنوان به وسایل و لباستان دست نزنید.

 

پس از این که به خانه رسیدید به سراغ دستشویی بروید و دستان خود را به خوبی بشویید. پیشنهاد می شود که صورت خود را هم بشویید. اگر می توانید کمی هم آب یا آب نمک غرغره کنید. با این کار اگر هم آلوده شده باشید احتمال از بین رفتن ویروس بسیار بالاتر است.

 

کالاهای خریداری شده را در جایی بگذارید تا هوا بخورند. اگر به کالایی خیلی نیاز دارید باید قبل از استفاده بسته بندی آن را ضدعفونی کنید. اگر امکان شستن دارد (مثل بطری نوشابه) می توانید آن را در زیر آب بگیرید و به کمک مایع ظرفشویی به خوبی بشویید تا عاری از ویروس احتمالی شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 246
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 58
  • بازدید ماه : 250
  • بازدید سال : 2,568
  • بازدید کلی : 10,265